WhiteCreative
הפטנט של אמזון: צילום מוצרים על רקע לבן
דיווחי חדשות ובלוגים לגבי הפטנט החדש של אמזון על צילום מוצרים החלו לצוץ ולהסעיר את הרשת ואת קהילת הצלמים, חלק מהכתבות המתייחסות לנושא קצת מוגזמות. אמזון רשמה פטנט על סוג צילום שבו נורה אחת מכוונת למוצר ונורות נוספות או פלאשים ממלאים את המרחב שמאחורי המוצר ו"שורפים" אותו לכדי לבן כמעט מושלם. הפטנט, שניתן בחודש מרץ של השנה שעברה אך החל לייצר הדים רק כמה חודשים אחרי, עורר קולות רבים בקהילת הצלמים האינטרנטית שהביעו כעס על העניין. אולם, נראה שיש חדשות טובות ואין סיבה טובה להתרגש.
הנה ציטוט המתאר את הפטנט:
"החפצים המרכיבים את הסטודיו מסודרים בצורה ספציפית, בה מוצרים, אנשים, חפצים, בגדים או כל אובייקט אחר, יכולים לעבור צילום מוצרים שישיג אפקט ספציפי ואחיד. ליתר דיוק, הסידור הספציפי מאפשר צילום מוצרים שכאשר נתפסים על ידי מצלמה, עומדים על רקע לבן שהוא כמעט מושלם, (מאוד קרוב ללבן מוחלט) כל זאת, ללא צורך בעיבוד תמונה, ריטוש או מניפולציה דיגיטלית כלשהי"
הסערה נובעת מכך שאמזון למעשה רושמת פטנט על טכניקת צילום מוצרים שמצויה בשימוש נרחב. בזמן שזה אכן פטנט מוזר לרשום, ובו בזמן, יצרן מצויין של כותרות, עלינו לזכור בדיוק באיזו חברה מדובר ואיזה אינטרס יש להם לרשום פטנט כזה מלכתחילה.
אמזון היא רשת הקניות הגדולה בעולם. יש להם כמות עצומה של צילום מוצרים לעשות ולפרסם, אין זה סוד שסוג צילום מוצרים זה מתבצע על רקע לבן. אבל למה הפטנט ? האין זה מוגזם לרשום פטנט על טכניקה רגילה ? אמזון היא חברה גדולה וחברות גדולות משחקות משחקים מלוכלכים, אפשר לראות את זה עם apple ו-samsung, בכך שאמזון רושמת פטנט על הטכניקה הזו היא מונעת את האפשרות שחברה אחרת תרשום על כך פטנט ותתבע את אמזון על הפרה. חברה שתרשום את הפטנט הזה לפניהם תוכל לסחוט הרבה כסף ולכן עד כמה שזה מגוחך, זה משחק רלוונטי.
לסיכום, האם הצלם מוצרים הרגיל צריך להיות מוטרד מהפטנט של אמזון? אנחנו חושבים שלא.
המאמר הובא ותורגם מאתר:
http://www.diyphotography.net/amazons-new-patent-probably-chill/